Zimne dlonie zwiazane ze sklerodermia

45-letnia kobieta mieszkająca na obszarach wiejskich w północnej Hiszpanii przyszła do kliniki z zimnymi rękami. Objawy te rozwinęły się w ciągu 6 lat. Zjawisko Raynauda zaobserwowano po tym, jak jej ręce były wystawione na zimno. Miano przeciwciał przeciwjądrowych było większe niż 1: 1280, z przeciwciałem przeciw antentromerowi. Ten schemat może występować u 40 do 80% pacjentów z ograniczoną twardziną skóry, a wtórne zjawisko Raynauda może występować u 80-90% takich pacjentów. U 30% pacjentów z wtórnym objawem Raynauda może to być wczesna prezentacja twardziny skóry. Ciśnienie krwi pacjenta wynosiło 135/95 mm Hg podczas prezentacji i nie miała żadnych innych objawów poza zgrubieniem skóry. Rozpoczęliśmy leczenie blokerem kanału wapniowego. Badania laboratoryjne podczas obserwacji wykazały łagodną limfopenię (1540 limfocytów na milimetr sześcienny) i poziom kreatyniny 0,70 mg na decylitr (60 ?mol na litr); ciśnienie krwi wy nosiło 120/70 mm Hg. Pacjent nosi rękawiczki, aby chronić dłonie w chłodne dni. 45-letnia kobieta mieszkająca na obszarach wiejskich w północnej Hiszpanii podeszła do naszej kliniki z zimnymi rękami. Objawy te rozwinęły się w ciągu 6 lat. Zjawisko Raynauda zaobserwowano po tym, jak jej ręce były wystawione na zimno. Miano przeciwciał przeciwjądrowych było większe niż 1: 1280, z przeciwciałem przeciw antentromerowi. Ten schemat może występować u 40 do 80% pacjentów z ograniczoną twardziną skóry, a wtórne zjawisko Raynauda może występować u 80-90% takich pacjentów. U 30% pacjentów z wtórnym objawem Raynauda może to być wczesna prezentacja twardziny skóry. Ciśnienie krwi pacjenta wynosiło 135/95 mm Hg podczas prezentacji i nie miała żadnych innych objawów poza zgrubieniem skóry. Rozpoczęliśmy leczenie blokerem kanału wapniowego. Badania laboratoryjne podczas obserwacji wykazały łagodną limfopenię (1540 limfocytów na milimetr sześci enny) i poziom kreatyniny 0,70 mg na decylitr (60 ?mol na litr); ciśnienie krwi wynosiło 120/70 mm Hg. Pacjent nosi rękawiczki, aby chronić dłonie w chłodne dni.

[więcej w: leki na sen na recepte wykaz, ginekolog z certyfikatem fmf, depilacja laserowa ceny ]

Powiązane tematy z artykułem: depilacja laserowa ceny ginekolog z certyfikatem fmf leki na sen na recepte wykaz