Zdrowie, opieka medyczna i kryzys ekonomiczny

1 grudnia 2008 r. Krajowe Biuro Badań Ekonomicznych ogłosiło, że gospodarka Stanów Zjednoczonych znajduje się w recesji od grudnia 2007 r. Liczba Amerykanów ubiegających się o zasiłek dla bezrobotnych osiągnęła poziom niezrównany od 1983 r., Kiedy to odczuwaliśmy najgorszą recesję od czasu Wielkiego Kryzysu . Intuicja sugeruje, że strach lub utrata pracy, w połączeniu z malejącą wartością domów i inwestycji, powoduje, że wielu z nas jest zaniepokojonych, powoduje, że ograniczamy wydatki dyskrecjonalne (w tym wydatki na opiekę medyczną) i odwracamy uwagę od podejmowania środków zapobiegawczych. Wielu lekarzy może zatem przyjąć, że nasz kryzys gospodarczy zwiększy ciężar choroby w naszym społeczeństwie. Ale czy kurcząca się gospodarka ma wpływ na zdrowie populacji. A jeśli tak, to w jaki sposób. Kilka miesięcy temu, kiedy obecna recesja była wciąż nazywana spowolnieniem gospodarczym, raporty w prasie świeckiej podkreślały badania sugerujące, że niespokojna gospodarka często powoduje poprawę zdrowia w populacji. W rzeczywistości odkrycia naukowców na ten temat są zdecydowanie mieszane – i pozostawiają wiele miejsca na spekulacje na temat przyczyny i skutku, działania i reakcji oraz złożonych czynników w grze.
Większość naukowców zgadza się, że mimowolna utrata pracy zwiększa ryzyko zaburzeń psychicznych i ich następstw somatycznych. Wiele badań wykazało silną korelację między utratą pracy a kliniczną i subkliniczną depresją, lękiem, nadużywaniem substancji i aspołecznym zachowaniem. Wzdłużne badania panelowe sugerują, że utrata pracy zwykle poprzedza początek zaburzeń psychicznych, chociaż tendencja selekcji wyraźnie przyczynia się do korelacji1.
Badania wykazały również, że istnieją silne powiązania pomiędzy mimowolną utratą pracy a chorobą somatyczną2. Chociaż przyszłe badania zasugerowały, że kiedy są one powiązane, utrata pracy zwykle poprzedza chorobę, takie badania pozostają słabsze niż te skupione na wynikach psychiatrycznych. Krytycy argumentują, że dyskryminacja selekcji wprowadza w błąd ustalenia, ponieważ ciężkie choroby u osób w wieku produkcyjnym zazwyczaj mają prekursorów, w tym absencji i roszczeń zdrowotnych, że pracodawcy zauważyć. Pracownicy, którzy biorą wiele zwolnień chorobowych lub zaczynają składać więcej roszczeń ubezpieczeniowych niż zwykle, stają się celem zwolnienia, gdy zmniejsza się zapotrzebowanie na siłę roboczą. Niemniej jednak utrata pracy może być w takich przypadkach uważana za proksymalną przyczynę choroby, ponieważ osoby z podobnym ryzykiem dystalnym, które pozostają zatrudnione, są mniej podatne na ciężką chorobę.
Badania nad skutkami kurczącej się gospodarki na osoby inne niż te, które straciły pracę, pozostają bardziej kontrowersyjne. Znaczna część tej pracy naśladuje badania dotyczące narażenia środowiska na patogen otoczenia, ponieważ naukowcy szacują mierzalną reakcję na niektóre wskaźniki ekonomiczne. Ta ekologiczna praca nie wykazała wyraźnego związku między upadającą gospodarką i prawie każdym rezultatem z wyjątkiem zaburzeń psychicznych i przypadkowych urazów: stawki pierwszego wzrostu w złych czasach gospodarczych, podczas gdy stawki tych ostatnich maleją.
Niektóre badania dotyczyły kwestii, czy samo zamieszkiwanie w obszarze z kontraktującym rynkiem pracy przyczynia się do prawdopodobieństwa choroby
[podobne: zespół heerfordta, najrzadsze choroby genetyczne, znajdź lek w aptece ]

Powiązane tematy z artykułem: najrzadsze choroby genetyczne zespół heerfordta znajdź lek w aptece