W rozpoznawaniu moze dopomóc stwierdzenie, ze chory miewal przedtem dolegliwosci

W rozpoznawaniu może dopomóc stwierdzenie, że chory miewał przedtem dolegliwości W prawym podżebrzu, zwłaszcza zaś napady kolki żółciowej, oraz że choroba rozpoczęła się ostrymi bólami, w prawym podżebrzu i bolesnością uciskową ściśle ograniczoną do niego. Ostre zapalenie otrzewnej żółciowe można pomylić z ostrym zapaleniem otrzewnej na tle ostrego zapalenia wyrostka robaczkowego. Przeciw zapaleniu żółciowemu przemawia zespół: 1) początek choroby nagłymi, ostrymi bólami w brzuchu, które szybko ześrodkowują się w prawym dole biodrowym; 2) wysoka ogólna ciepłota ciała; 3) objawy otrzewne w prawym dole biodrowym (obrona mięśniowa, zniesienie udziału powłok brzusznych w ruchach oddechowych, zniesienie odruchów brzusznych, bolesność uciskowa, objaw Szczetkina-Blumberga). W przeciwieństwie do ostrego zapalenia otrzewnej z przedziurawienia żołądka lub dwunastnicy, w tym zapaleniu otrzewnej żółciowym: 1) ból nie ma nadzwyczaj ,gwałtownego charakteru z uczuciem przebicia brzucha nożem; 2) nie ma deskowatej obrony mięśniowej początkowo zlokalizowanej w nadbrzuszu; 3) nie ma ogólnego ciężkiego zapadu. Od ostrego zapalenia otrzewnej powstającego na tle przedziurawiania pęcherzyka żółciowego oraz od ostrego zapalenia pęcherzyka żółciowego odróżnia się ostre rozlane zapalenie otrzewnej żółciowe ; bez przedziurawienia pęcherzyka i przewodów żółciowych na tej podstawie, że cały obraz kliniczny (ogólna ciepłota ciała, stan ogólny, stan tętna, bóle) jest w nim łagodniejszy, żółtaczka bywa rzadziej, z wytworzeniem się wysięku słabnie. Częste wymioty wspólnie z innymi objawami mogą nasuwać na myśl ostrą martwicę trzustki. [przypisy: hostessy fordanserki, leczenie chrapania warszawa, nutraceutyki ]

Powiązane tematy z artykułem: hostessy fordanserki leczenie chrapania warszawa nutraceutyki