Tykajaca bomba zegarowa

80-letni mężczyzna przedstawił w listopadzie 3-tygodniową historię złego samopoczucia, hiperglikemii i gorączki o niskim stopniu złośliwości. Rozpoznano cukrzycową kwasicę ketonową. Obróbka wykazała leukopenię, anemię, małopłytkowość i podwyższony poziom aminotransferaz. W trakcie prezentacji odciągnięto kleszczowy kleszcz od barku pacjenta (panele A i B). Pacjent poinformował, że ostatnio podróżował i przebywał w mieście Mount Kisco w hrabstwie Westchester w stanie Nowy Jork. Przypomniał sobie usunięcie podobnego kleszcza z pachwiny. Cienkie i grube plamy krwi, próbki serologiczne i testy reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR) zostały wysłane w przypadku podejrzeń endemicznych chorób przenoszonych przez kleszcze, w tym choroby z Lyme, babeszjozy, anaplazmozy i erlichiozy. Rozpoczęto leczenie empiryczne doksycykliną, azytromycyną i atowakwonem. Kleszcza zidentyfikowano jako Ixodes scapularis. W rozmazie krwi obwodowej Giemsy wykryto inkluksje neutrofilowe wewnątrzplazmatyczne (morulae), które były zgodne z anaplazmozą (panel C). Wyniki PCR potwierdziły obecność Anaplasma phagocytophilum. Odpowiedź pacjenta na leczenie wiązała się ze wzrostem liczby komórek i ustępowaniem cukrzycowej kwasicy ketonowej. 80-letni mężczyzna przedstawił w listopadzie 3-tygodniową historię złego samopoczucia, hiperglikemii i gorączki o niskim stopniu złośliwości. Rozpoznano cukrzycową kwasicę ketonową. Obróbka wykazała leukopenię, anemię, małopłytkowość i podwyższony poziom aminotransferaz. W trakcie prezentacji odciągnięto kleszczowy kleszcz od barku pacjenta (panele A i B). Pacjent poinformował, że ostatnio podróżował i przebywał w mieście Mount Kisco w hrabstwie Westchester w stanie Nowy Jork. Przypomniał sobie usunięcie podobnego kleszcza z pachwiny. Cienkie i grube plamy krwi, próbki serologiczne i testy reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR) zostały wysłane w przypadku podejrze ń endemicznych chorób przenoszonych przez kleszcze, w tym choroby z Lyme, babeszjozy, anaplazmozy i erlichiozy. Rozpoczęto leczenie empiryczne doksycykliną, azytromycyną i atowakwonem. Kleszcza zidentyfikowano jako Ixodes scapularis. W rozmazie krwi obwodowej Giemsy wykryto inkluksje neutrofilowe wewnątrzplazmatyczne (morulae), które były zgodne z anaplazmozą (panel C). Wyniki PCR potwierdziły obecność Anaplasma phagocytophilum. Odpowiedź pacjenta na leczenie wiązała się ze wzrostem liczby komórek i ustępowaniem cukrzycowej kwasicy ketonowej.

[hasła pokrewne: Warszawa ginekolog, objawy ciąży, USG ciąży ]