Terapia endokrynologiczna plus kwas Zoledronic w premenopauzalnym raku piersi cd

Jeśli okres obserwacji zakończył się przed wystąpieniem jakiegokolwiek zdarzenia chorobowego, dane zostały ocenzurowane. Czas przeżycia wolny od przeżycia, całkowity czas przeżycia i miary gęstości mineralnej kości (wcześniej podane16, 17) były drugorzędowymi punktami końcowymi, a przeżycie wolne od przerzutów do kości było punktem końcowym eksploracji. Liczba potrzebna do leczenia u jednego pacjenta, aby uzyskać korzyść kliniczną, została obliczona jako odwrotność frakcyjnego zmniejszenia ryzyka. Częstość zdarzeń niepożądanych i zmiany wartości laboratoryjnych zostały wykorzystane do oceny bezpieczeństwa podczas całego badania. Co 3 miesiące oceniano czynność nerek. Poważne zdarzenia niepożądane zdefiniowano jako wszelkie działania niepożądane, które były śmiertelne lub zagrażające życiu, skutkowały trwałym uszkodzeniem, wymagały hospitalizacji szpitalnej lub przedłużeniem leczenia szpitalnego lub postawiły pacjenta na ryzyko i wymagały interwencji medycznej lub chirurgicznej.
Protokół ABCSG-12 został zaprojektowany przez autorów i napisany przez radę naukową ABCSG. ABCSG, akademicka organizacja non-profit, sponsorowała proces i utrzymywała wyłączną odpowiedzialność za zarządzanie danymi, monitorowanie danych i wszelkie analizy. Dane zostały zebrane przez lekarzy, pielęgniarki badawcze i innych pracowników ośrodków badawczych i przetworzone w centralnym centrum danych ABCSG. Wszyscy autorzy mieli dostęp do danych pierwotnych i gwarantowali dokładność i kompletność analiz danych. Autorzy napisali manuskrypt. Novartis przekazał kwas zoledronowy, a AstraZeneca przekazał goserelinę, anastrozol i tamoksyfen, ale żadna z firm nie była zaangażowana w gromadzenie danych ani ich analizę.
Analiza statystyczna
Analizę oparto na zasadzie zamiaru leczenia (populacja uwzględniająca zamiar leczenia obejmowała wszystkich pacjentów poddanych randomizacji), 25 wykonano zgodnie z wcześniej zdefiniowanym planem analizy statystycznej i zatwierdzono przez niezależny komitet monitorujący dane. Współzmienne (czynniki ryzyka) w zastosowanych modelach statystycznych zostały przeanalizowane opisowo dla zmiennych ciągłych, takich jak wiek, a dane oparte na skali porządkowej lub kategorycznych danych, takich jak etap T, zostały opisane przy użyciu częstotliwości i wartości procentowych. Terapie porównano z zastosowaniem modelu regresji proporcjonalnych hazardów Coxa, przy czym tylko grupa traktowana była jako zmienna zależna, a test log-rank był stosowany do przeżycia wolnego od choroby, przeżycia bez nawrotów i całkowitego przeżycia.26 Proporcjonalny Potwierdzono zagrożenie dla interakcji czasu z progresją choroby z następującymi zmiennymi terapeutycznymi: anastrozolem w porównaniu z tamoksyfenem i kwasem zoledronowym w porównaniu z brakiem kwasu zoledronowego (Tabela w dodatkowym dodatku). Do każdego porównania wykorzystano wykresy Kaplana-Meiera dla przeżycia wolnego od choroby, przeżycia wolnego od nawrotów i całkowitego przeżycia. Dodatkowe analizy Coxa przeprowadzono z uwzględnieniem kryteriów stratyfikacji stosowanych do randomizacji w celu skorygowania potencjalnych możliwych zakłóceń. Wszystkie modele wybrano na podstawie dobroci dopasowania zgodnie z kryterium informacyjnym Akaike. Wszystkie wyniki zostały oparte na analizie dwustronnej i ilościowo z uwzględnieniem współczynników ryzyka, powiązanych przedziałów ufności 95% i wartości P według testu Walda. .
Badanie zostało pierwotnie zasilone ukierunkowaną rekrutacją 1250 pacjentów, aby wykryć wyższość przeżycia bez choroby z anastrozolem w porównaniu z tamoksyfenem
[patrz też: poradnia psychologiczna kraków, koncentracja życia wokół picia przykłady, dda ddd ]

Powiązane tematy z artykułem: dda ddd koncentracja życia wokół picia przykłady poradnia psychologiczna kraków