Terapia endokrynologiczna plus kwas Zoledronic w premenopauzalnym raku piersi ad 6

Liczba potrzebna do leczenia kwasem zoledronowym w celu zapobiegania postępowi choroby u pacjenta wynosiła 31 przy medianie czasu obserwacji wynoszącej 47,8 miesiąca. Bezpieczeństwo
Tabela 3. Tabela 3. Zdarzenia niepożądane i poważne zdarzenia niepożądane podczas leczenia. U kobiet, które otrzymywały samastrozol, w porównaniu z osobami, które otrzymywały sam tamoksyfen, częściej występowały bóle stawów (25% vs. 12%) i ból kości (28% vs. 21%) (tabela 3). Leczenie obejmujące kwas zoledronowy w porównaniu z leczeniem, w którym nie stosowano kwasu zoledronowego, wiązało się z nieznacznie częstszym występowaniem bólu kości (35% vs. 25%), bólami stawów (24% vs. 18%) i gorączką (9% vs 2%) (Tabela 6 w Dodatku Uzupełniającym). Ponadto, zdarzenia niepożądane związane z kośćmi u pacjentów, którzy otrzymywali kwas zoledronowy i hormonalną terapię wydają się być addytywne, biorąc pod uwagę większą częstość występowania bólu stawów i kości u pacjentów, którzy otrzymywali hormonalną terapię kwasem zoledronowym w porównaniu z tymi, którzy otrzymywali leczenie endokrynologiczne bez kwasu zoledronowego. Ogólnie rzecz biorąc, nie było znaczących różnic między grupami w odniesieniu do częstości występowania poważnych zdarzeń niepożądanych, które wystąpiły u 10% lub mniej pacjentów, z wyjątkiem tego, że częstość występowania polipów macicy była wyższa wśród pacjentów, którzy otrzymywali tamoksyfen niż wśród osób otrzymujących anastrozol ( P <0,001) (tabela 3 i tabela 7 w dodatkowym dodatku).
W badaniu tym zgłaszano trzy przypadki martwicy kości szczęki u pacjentów, którzy otrzymywali kwas zoledronowy. U wszystkich trzech pacjentów diagnoza została wykluczona po szczegółowym przeglądzie dokumentacji stomatologicznej. Nie zgłoszono poważnych zdarzeń związanych z nerkami. Spośród łącznie 16,63 pomiarów stężenia kreatyniny w surowicy, poziomy powyżej górnej granicy zakresu normy były rzadkie, a 99% wartości wynosiło 1,1 mg na decylitr (97 .mol na litr) lub mniej. Wszystkie zdarzenia niepożądane i ciężkie zdarzenia niepożądane wymieniono w tabelach 4 i 5 w dodatkowym dodatku.
Dyskusja
Wyniki naszych badań wykazały, że u kobiet przed menopauzą z wczesnym rakiem piersi leczenie anastrozolem i leczenie tamoksyfenem wiązało się z podobnym odsetkiem przeżycia wolnego od choroby. Dodanie kwasu zoledronowego do adiuwantowej terapii hormonalnej zwiększyło wskaźnik przeżycia wolnego od choroby w porównaniu z samym leczeniem hormonalnym. Przy medianie czasu obserwacji wynoszącej 47,8 miesiąca, 821 z 904 pacjentów, którzy otrzymywali samą terapię hormonalną (90,8%), było wolne od choroby, a 878 z 904 pacjentów (97,1%) było żywych; w kohorcie pacjentów, którzy otrzymywali kwas zoledronowy, 845 z 899 pacjentów (94,0%) było wolnych od choroby, a 883 z 899 (98,2%) przeżyło. Bezwzględna różnica w czasie przeżycia wolnego od choroby wynosiła 3,2 punktu procentowego, co sprzyjało pacjentom, którzy otrzymywali kwas zoledronowy w porównaniu z pacjentami, którzy nie otrzymywali kwasu zoledronowego (P = 0,01). Różnica ta jest podobna do pięcioletniej bezwzględnej różnicy w przeżyciu wolnym od choroby obserwowanym w badaniach porównujących tamoksyfen z inhibitorami aromatazy u kobiet po menopauzie z wczesnym rakiem piersi. [30] Wyniki te powiększają zbiór danych pokazujących, że podgrupy pacjentów z Ryzyko wystąpienia wczesnego raka piersi u niskiego ryzyka lub pośredniego ryzyka można uniknąć podczas leczenia lokoregionalnego. 29 W naszym badaniu leczenie gosereliną stosowano przez 3 lata, na podstawie wyników z poprzedniego badania. (próba Austriacka Breast i Colorectal Cancer Study Group 5) .10
Chociaż czas trwania leczenia endokrynologicznego u pacjentów przed menopauzą różni się w skali międzynarodowej (tj. Od 2 do 5 lat), dane z ABCSG-12 wskazują, że hamowanie czynności jajników terapią endokrynną przez 3 lata może dawać doskonałe wyniki w populacji o niskim lub średnim stopniu zaawansowania ryzyko
[więcej w: koncentracja życia wokół picia przykłady, enterococcus faecalis w moczu, dda ddd ]