Terapia endokrynologiczna plus kwas Zoledronic w premenopauzalnym raku piersi ad 5

Wyniki pełnej regresji wieloczynnikowej Coxa przedstawiono w Tabeli 3 w Dodatku Uzupełniającym. Dodatek kwasu zoledronowego poprawił również przeżywalność bez nawrotów po okresie 47,8 miesiąca w porównaniu z samą terapią endokrynną (845 z 899 pacjentów [94,0%] było wolnych od nawrotów vs. 822 z 904 [90,9%], różnica absolutna, 3,1 punktu procentowego ; P = 0,01 w teście log-rank) i zmniejszyło ryzyko nawrotu o 35% (P = 0.02) (rysunek 2D). W dwóch grupach pacjentów, którzy otrzymywali kwas zoledronowy, odnotowano 16 zgonów w porównaniu z 26 zgonami w grupach, które otrzymywały tylko leczenie hormonalne (współczynnik ryzyka, 0,60, przedział ufności 95% [CI], 0,32 do 1,11, P = 0,11 ) (Figura 2F). Z powodu małej liczby zdarzeń dodanie kwasu zoledronowego nie poprawiło istotnie przeżycia wolnego od przerzutów do kości (32% redukcja ryzyka, współczynnik ryzyka, 0,68, 95% CI, 0,36 do 1,27, P = 0,22) (ryc. Dodatek dodatkowy). Analizy wrażliwości, które wykluczały pacjentów z podgrupy gęstości mineralnej kości, ujawniły wskaźniki ryzyka dla postępu choroby, które były podobne do tych w populacji, która miała zamiar leczyć zarówno anastrozol w porównaniu do tamoksyfenu (współczynnik ryzyka, 1,39; 95% CI, 0,92 do 2,10 ) i kwasu zoledronowego w porównaniu z brakiem kwasu zoledronowego (współczynnik ryzyka, 0,70; 95% CI, 0,46 do 1,06). Podobnie, wyniki dla pacjentów, którzy otrzymali tylko 4 mg kwasu zoledronowego i tych w populacyjnej populacji, były zgodne z analizą zamiaru leczenia (Tabela 2 w Dodatku Aneks).
W porównaniu z pacjentami, którzy nie otrzymywali kwasu zoledronowego, pacjenci, którzy otrzymywali kwas zoledronowy mieli mniej zdarzeń we wszystkich kategoriach zdarzeń, w tym miejscowe i odległe nawroty, przerzuty do kości i choroby w piersiach drugiej strony (Tabela 2).
Ryc. 3. Ryc. 3. Wyniki wielowymiarowych analiz niezależnych zmiennych dla przeżycia wolnego od choroby i bez nawrotów. Na wykresie lasu przedstawiono współczynniki zagrożenia (kwadraty) i 95% przedziały ufności (linie poziome) w zależności od rodzaju terapii, stadium nowotworu, stopnia złośliwości nowotworu, statusu węzłów chłonnych i statusu receptora progesteronu w analizach podgrup wielowariantowych. Kwas zoledronowy odnosi się do pacjentów, którzy otrzymywali anastrozol-goserelinę plus kwas zoledronowy lub tamoksyfen-goserelinę plus kwas zoledronowy, a brak kwasu zoledronowego odnosi się do pacjentów, którzy otrzymywali anastrozol-goserelinę bez kwasu zoledronowego lub tamoksyfen-gosereliny bez kwasu zoledronowego. Stan receptora hormonalnego opierał się na punktacji Reinera do barwienia, 23, która wynosi od 10 do 100%, z 10 do 50% wskazujących na niską ekspresję, 51 do 80% ekspresję pożywki i 81 do 100% wysoką ekspresję.
W prospektywnie zaplanowanej analizie Coxa przeżycia wolnego od choroby i przeżycia wolnego od nawrotu z użyciem stopniowej selekcji zmiennych zidentyfikowano zmienne niezależne, które były istotnie związane z ryzykiem zdarzeń (Figura 3). Pacjenci, którzy otrzymywali kwas zoledronowy, mieli zmniejszenie o 33% ryzyka progresji choroby (P = 0,02) i zmniejszenie o 32% ryzyka nawrotu (P = 0,03) w porównaniu z pacjentami, którzy otrzymywali samą terapię endokrynną, w grupie wieloczynnikowej model (pełny model wielowymiarowy jest przedstawiony w tabeli 3 w dodatkowym dodatku)
[patrz też: jak radzić sobie z samotnością, test woronowicza, znajdź lek w aptece ]

Powiązane tematy z artykułem: jak radzić sobie z samotnością test woronowicza znajdź lek w aptece