Rozpuszczalny receptor Urokinaza i przewlekła choroba nerek ad 7

W okresie 5 lat 175 kobiet z wyjściowym poziomem suPAR wynoszącym co najmniej 3000 pg na mililitr odnotowało spadek o 3,0 punktów procentowych w eGFR (95% CI, 1,6 do 4,4), podczas gdy 172 kobiety z poziomem suPAR mniej niż 3000 pg na mililitr ma spadek o 0,7 punktu procentowego (95% CI, 0,6 do 2,0) (tabela S7 i ryc. S5 w dodatkowym dodatku). Dyskusja
W tej prospektywnej kohorcie osób dorosłych z chorobą sercowo-naczyniową, zidentyfikowaliśmy związek pomiędzy podwyższonymi poziomami suPAR w osoczu i zarówno spadkiem eGFR, jak i rozwojem przewlekłej choroby nerek. Ten związek zaobserwowano u pacjentów z prawidłową wyjściową czynnością nerek i był niezależny od konwencjonalnych czynników ryzyka chorób nerek i układu sercowo-naczyniowego, w tym wyjściowego eGFR, wieku, rasy, cukrzycy, nadciśnienia i wysokiego poziomu wrażliwości CRP. Włączenie poziomu suPAR do modelu predykcji znacząco poprawiło dyskryminację przyszłego ryzyka przewlekłej choroby nerek w porównaniu ze standardowym modelem klinicznym, o czym świadczy znaczna poprawa statystyki C i metryki przeklasyfikowania netto. Przeklasyfikowanie ryzyka było większe niż przy dobrze ugruntowanych biomarkerach, takich jak wysokoczuły CRP i peptyd natriuretyczny typu B, które są stosowane do przewidywania zdarzeń sercowo-naczyniowych i niewydolności serca, odpowiednio. 30 Stwierdziliśmy także, że suPAR pozostaje związany ze spadkiem czynność nerek wśród osób młodszych, u których występuje znacznie mniejsze obciążenie czynnikami ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, co sugeruje, że działanie suPAR jest naprawdę niezależne od tradycyjnych czynników ryzyka chorób układu krążenia i przewlekłej choroby nerek. Szacowany roczny spadek eGFR w podgrupie WIHS był, nie dziwi, niższy niż obserwowany w kohorcie Emory Cardiovascular Biobank (spadek o 3% w porównaniu z 20% w okresie 5 lat), prawdopodobnie ze względu na starszy wiek i większe obciążenie czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych i przewlekłej choroby nerek w kohorcie Biobank.
Wysokie poziomy suPAR typowo przypisano stanowi zapalnemu lub zmniejszonemu klirensie nerkowemu.15,23 Chociaż stwierdziliśmy ujemną korelację pomiędzy poziomem suPAR w osoczu a wyjściowym eGFR, to powiązanie było słabe przy wyjściowym eGFR wynoszącym ponad 90 ml na minutę. na 1,73 m2, przy znacznej proporcji (> 30%) uczestników z prawidłową czynnością nerek o poziomach suPAR 3040 pg na mililitr lub więcej w przypadku braku sepsy lub raka. Tak więc jest mało prawdopodobne, aby podwyższone poziomy suPAR były po prostu wynikiem zmniejszenia klirensu nerkowego i mogą być związane z podstawowymi mechanizmami chorobotwórczymi inicjującymi chorobę nerek.
Dowody, że suPAR odgrywa patogenną rolę w chorobie nerek, pojawiły się głównie w badaniach ogniskowej segmentowej stwardnienia kłębuszków nerkowych, w których wykazano, że suPAR aktywuje integrynę. V. 3 na podocytach, prowadząc do zniesienia procesów stopy i białkomoczu21. Podwyższone poziomy suPAR zostały również powiązane z nefropatii cukrzycowej i progresji toczniowego zapalenia nerek. [22] W modelach zwierzęcych cukrzycowej choroby nerek blokowanie integryny .3 przy użyciu przeciwciała monoklonalnego było ochronne12,31,32 Oprócz swojej roli w aktywacji integryny. V. 3 na podocytach, suPAR może pośredniczyć w uszkodzeniu nerek poprzez kilka mechanizmów molekularnych
[podobne: zespół heerfordta, znajdź lek w aptece Śródmieście, znajdź lek w aptece ]

Powiązane tematy z artykułem: kwas salicylowy peeling zespół heerfordta znajdź lek w aptece