Nieraz wszakze wysiek organizuje sie i powstaja zrosty otrzewne

Po wessaniu się wysięku może nastąpić zupełny powrót otrzewnej do stanu prawidłowego. Nieraz wszakże wysięk organizuje się i powstają zrosty otrzewne. Klinicznie w lekkich przypadkach ostre ograniczone zapalenie otrzewnej może przebiegać bez wyraźnych objawów albo też chory odczuwa lekkie bóle, odpowiednio do miejsca zapalenia ożywiające się podczas ucisku, głębszych oddechów oraz mchów. Niekiedy bywają lekkie stany gorączkowe oraz stwierdza się obmacywaniem lub osłuchiwaniem. W cięższych przypadkach ostrego ograniczonego za palenia otrzewnej ilość wysięku surowiczo-włóknistego bywa znaczniejsza albo też wysięk ten jest częściowo ropny, bądź też całkowicie ropny lub posokowaty. Takiego rodzaju ograniczone zapalenia otrzewnej -są najczęściej usadowione w przestrzeni podprzeponowej, w okolicy kątnicy lub esicy i w miednicy małej, w tych bowiem okolicach jamy otrzewnej znajdują się zagłębienia, ograniczone narządami nieruchomymi lub mało ruchomymi, wskutek czego łatwo osiąga się odgraniczenie od wolnej jamy otrzewnej. Z należących tu spraw zapalnych najczęstsze są: ostre zapalenie okołowyrostkowe, okołomaciczne i ropień podprzeponowy. Obraz chorobowy ostrego zapalenia okołowyrostkowego może służyć przykładem takich samych zapaleń otrzewnej dookoła innych narządów brzusznych. Ostre zapalenie okołomaciczne należy do zakresu ginekologii. Powstaje zatem omówić ropień podprzeponowy. [patrz też: mocz badanie ogólne cena, kolejka skierowań do sanatorium, kwas salicylowy peeling ]

Powiązane tematy z artykułem: kolejka skierowań do sanatorium kwas salicylowy peeling mocz badanie ogólne cena