Klony B-komórkowe jako wczesne markery przewlekłej białaczki limfatycznej ad

Małe, oparte na szpitalach przypadki z Wielkiej Brytanii wskazują, że pacjenci z MBL, którzy mają podwyższony poziom monoklonalnych limfocytów B, wykazują stały wzrost poziomu choroby w czasie, z około 5% postępującym do klinicznie rozpoznawalnej PBL (w tym 1% na rok którzy wymagają chemioterapii) .23,26 Chociaż jest prawdopodobne, że MBL zwiększa ryzyko CLL, nie zbadano dokładnego stopnia ryzyka, ponieważ żadna grupa pacjentów z MBL nie została jeszcze zidentyfikowana i nie jest obserwowana. Kluczową luką w naszym rozumieniu jest to, czy CLL jest zawsze poprzedzona MBL, czy CLL zwykle powstaje de novo, czy też oba procesy występują. Korzystając z dużego ogólnokrajowego testu przesiewowego na raka prostaty, płuc, jelita grubego i jajników (PLCO), przeprowadziliśmy prospektywne badanie, aby odpowiedzieć na te pytania. Spośród ponad 77 000 osób, u których początkowo nie występowały nowotwory, zidentyfikowaliśmy wszystkie osoby, u których rozpoznano następnie CLL. Wykorzystując przechowywane prediagnostyczne próbki krwi obwodowej uzyskane przed diagnozą CLL, staraliśmy się zdefiniować związek pomiędzy MBL i CLL oraz scharakteryzować repertuar genów immunoglobulinowych predyagnostycznych klonów komórek B.
Badana populacja
Osoby w PLCO Cancer Screening Trial zostały opisane wcześniej.27 Krótko, od 1992 do 2001 roku, ponad 150 000 osób w wieku od 55 do 74 lat z 10 ośrodków badawczych w Stanach Zjednoczonych zostało losowo przydzielonych do poddania się specyficznej chorobie nowotworowej. badania przesiewowe (grupa przesiewowa) lub otrzymują rutynową opiekę medyczną (grupa kontrolna) w celu oceny wpływu badań przesiewowych na śmiertelność specyficzną dla danej choroby. Na początku wszystkie badane osoby udzieliły pisemnej świadomej zgody i wypełniły kwestionariusz dotyczący cech demograficznych i czynników ryzyka
Wyciągnęliśmy naszą populację badawczą z 77 469 osób w grupie przesiewowej. Początkowo w bazie danych znaleźliśmy 129 podmiotów z incydentem CLL; z tych podmiotów, 123 wyraziło zgodę na udział w badaniach naukowych. Czterdzieści sześć ze 123 badanych miało dostępną przedimagnostyczną kriokonserwację pełnej krwi. Dla jednego podmiotu przechowywana krew zawierała niewystarczającą liczbę komórek do analizy. Dlatego 45 pacjentów z CLL kwalifikowało się do naszego badania. W przypadku wszystkich pacjentów pobrano próbkę krwi co najmniej 3 miesiące przed datą rozpoznania. Uwzględniliśmy również 10 osób bez rozpoznania CLL jako negatywnych kontroli.
Pacjenci z grupy przesiewowej badania przesiewowego pod kątem raka PLCO przeszli badania w celu wykrycia raka gruczołu krokowego (test antygenu specyficznego dla prostaty [PSA] i badanie odbytnicy cyfrowej), raka płuc (radiografia klatki piersiowej), raka jelita grubego (sigmoidoskopia), oraz rak jajnika (test CA-125 i ultrasonografia przezpochwowa). Pacjenci, którzy dostarczyli roczne próbki krwi przez 6 lat dla testu PSA (u mężczyzn) lub CA-125 (u kobiet) zostali również poproszeni o dostarczenie dodatkowych próbek krwi do badań nad rakiem i innymi chorobami wspólnymi dla ich grupy wiekowej. Ponadto, informacje o rakach incydentów (typ i data) uzyskano prospektywnie za pomocą standardowych kwestionariuszy, które wysyłano pocztą do wszystkich badanych osób rocznie
[więcej w: lekarz medycyny pracy ostrołęka, koncentracja życia wokół picia przykłady, jak radzić sobie z samotnością ]

Powiązane tematy z artykułem: jak radzić sobie z samotnością koncentracja życia wokół picia przykłady lekarz medycyny pracy ostrołęka