Juz martwica samej tylko blony sluzowej, nawet bardzo ograniczona, bez zmian w warstwach glebszych

W tych warunkach w błonie śluzowej pęcherzyka, czy też przewodów żółciowych na całym obwodzie ich ściany lub w poszczególnych jej miejscach, a w cięższych przypadkach takie w warstwach głębszych powstają pod wpływem zaczynów trzustkowych zmiany martwicze bez zmian zapalnych. Już martwica samej tylko błony śluzowej, nawet bardzo ograniczona, bez zmian w warstwach głębszych, wystarcza, by żółć mogła sączyć się do jamy otrzewnej i wywołać jej zapalenie. Przechodzeniu soku trzustkowego do układu żółciowego sprzyjają stosunki anatomiczne, polegające na wspólności ujścia przewodów trzustkowego i wspólnego żółciowego w brodawce dwunastniczej. Do dostania się soku trzustkowego do przewodów żółciowych , do pęcherzyka wystarcza zatem, by to ujście zostało zatkane przez kamień, bądź też uległo za ciśnięciu przez długotrwały kurcz zwieracza Oddiego. Nie można jednak wyłączyć dostawania silę żółci do jamy otrzewnej przez gojące się samorzutnie małe przedziurawienie pęcherzyka żółciowego lub przewodów żółciowych. Objawy. Chorobę poprzedzają dość często okresowe bóle w nadbrzuszu, rzadziej w dolnej części brzucha, oraz napady typowej kolki, żółciowej. Zapalenie otrzewnej rozpoczyna się zazwyczaj nagle ostrymi bólami w okolicy prawego podżebrza. Stąd bóle rozprzestrzeniają się stopniowo na cały brzuch, dochodząc do najwyższego natężenia najczęściej po upływie 1-2 dni. Rzadziej chory odczuwa bóle raczej w okolicy wyrostka robaczkowego. Bólom często towarzyszą (w 56%) wymioty początkowo pokarmami, a następnie żółcią, gorączka(w 48%) dochodząca przeważnie do 38° i nawet, do 39° oraz przyśpieszenie tętna. Żółtaczkę spostrzegano zaledwie w 24il/o, przy czym z pojawieniem się wysięku żółtaczka słabnie. Objawy zapadu z obliczem hipokradesowyrn w tym stopniu, jak to jest znamienne dla, ostrego zapalenia otrzewnej w ogóle, zdarzają się stosunkowo rzadko (w 9%). Brzuch jest często (w 36ro) wzdęty, uciskowo bolesny, zwłaszcza w okolicy prawego podżebrzą, nieraz z zaznaczoną obroną mięśniową (w 29010). [patrz też: poradnia psychologiczna kraków, leki na sen na recepte wykaz, ginekolog po angielsku ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog po angielsku leki na sen na recepte wykaz poradnia psychologiczna kraków