CDX2 jako prognostyczny biomarker w stadium II i III etapie raka okrężnicy

Identyfikacja raka jelita grubego stopnia II wysokiego ryzyka jest kluczem do selekcji pacjentów, którzy wymagają leczenia adjuwantowego po operacji. Oparte na mikromacierzach sygnatury multigene-ekspresji pochodzące z komórek macierzystych i komórek progenitorowych są obiecujące, ale są trudne do zastosowania w praktyce klinicznej. Metody
Wykorzystaliśmy nowe podejście bioinformatyczne do poszukiwania biomarkerów różnicowania nabłonka okrężnicy w macierzach ekspresji genów, a następnie uszeregowano geny kandydujące zgodnie z dostępnością testów diagnostycznych o jakości klinicznej. Dzięki zastosowaniu analizy podgrup obejmującej niezależne i retrospektywne kohorty pacjentów z rakiem okrężnicy w stadium II lub III, gen będący najlepszym kandydatem testowano pod kątem jego związku z przeżyciem wolnym od choroby i korzyścią z chemioterapii adiuwantowej.
Wyniki
Czynnik transkrypcyjny CDX2 zajął pierwsze miejsce w naszym teście przesiewowym. Grupa 87 z 2115 próbek guza (4,1%) nie posiadała ekspresji CDX2. W zestawie danych o odkryciu, który obejmował 466 pacjentów, odsetek 5-letniego przeżycia bez choroby był niższy wśród 32 pacjentów (6,9%) z rakiem okrężnicy ujemnym pod względem CDX2 niż wśród 434 (93,1%) z okrężnicą dodatnią pod względem CDX2 nowotwory (współczynnik ryzyka nawrotu choroby, 3,44; przedział ufności 95% [CI], 1,60 do 7,38; P = 0,002). W zestawie danych walidacyjnych, który obejmował 314 pacjentów, odsetek 5-letniego przeżycia wolnego od choroby był niższy wśród 38 pacjentów (12,1%) z rakiem okrężnicy ujemnym pod względem białka CDX2 niż wśród 276 (87,9%) z białkami CDX2- dodatnie raki okrężnicy (współczynnik ryzyka, 2,42; 95% CI, 1,36 do 4,29; P = 0,003). W obu tych grupach wyniki te były niezależne od wieku, płci, stadium i stopnia zaawansowania guza. Wśród chorych na raka drugiego stadium różnica w 5-letnim przeżyciu bez choroby była istotna zarówno w zestawie danych dotyczących odkrycia (49% wśród 15 pacjentów z guzami ujemnymi pod względem CDX2 vs. 87% wśród 191 pacjentów z nowotworami CDX2-dodatnimi, P = 0,003) oraz w zestawie danych walidacyjnych (51% wśród 15 pacjentów z guzami ujemnymi pod względem CDX2 vs. 80% wśród 106 pacjentów z nowotworami CDX2-dodatnimi, P = 0,004). W zbiorczej bazie wszystkich kohort pacjentów odsetek 5-letniego przeżycia wolnego od choroby był wyższy wśród 23 pacjentów z guzami II stopnia z ujemnym mianem CDX2, którzy byli leczeni chemioterapią adiuwantową niż wśród 25, którzy nie byli leczeni chemioterapią adiuwantową (91% vs 56%, P = 0,006).
Wnioski
Brak ekspresji CDX2 zidentyfikował podgrupę pacjentów z rakiem okrężnicy II stadium wysokiego ryzyka, który wydawał się korzystać z chemioterapii adjuwantowej. (Finansowane przez National Comprehensive Cancer Network, National Institutes of Health i inne).
SZYBKIE PODEJŚCIE
Kto korzysta z terapii adjuwantowej w przypadku raka okrężnicy.
02:02
W ciągu ostatniego dziesięciolecia przeżycie wolne od choroby u pacjentów z rakiem okrężnicy w stopniu III znacznie wzrosło dzięki wprowadzeniu nowych schematów chemioterapii adiuwantowej.1-3 Jednak ten sukces terapeutyczny nie przełożył się na dłuższe przeżycie wolne od choroby wśród pacjentów z rak wczesnego stadium (stadium I lub II) .4 Brak prostych, niezawodnych kryteriów identyfikacji pacjentów z wczesnym stadium choroby, u których występuje wysokie ryzyko nawrotu, utrudnił identyfikację pacjentów, u których występuje ryzyko chemioterapii wieloagentowej. mogą być kompensowane korzyściami w odniesieniu do przeżycia specyficznego dla danej choroby.4-9
Aby rozwiązać ten problem, naukowcy zbadali możliwość stratyfikacji pacjentów z rakiem jelita grubego zgodnie z profilem ekspresji genów w ich tkankach nowotworowych i opracowali sygnatury ekspresji wielogenowej, które można wykorzystać do identyfikacji nowotworów okrężnicy wysokiego ryzyka. 15 Chociaż podpisy ekspresji genów są obiecujące, są one trudne do zastosowania w praktyce klinicznej16 i często nie przewidują korzyści z chemioterapii adiuwantowej.
Wśród sygnatur ekspresji genów o największym potencjale są te pochodzące z komórek macierzystych i komórek progenitorowych.18,19 Dlatego rozpoczęliśmy systematyczne poszukiwania biomarkera, który mógłby zostać wykorzystany do identyfikacji niezróżnicowanych guzów (tj. Guzów zubożonych w komórki o dojrzały fenotyp) za pomocą analizy immunohistochemicznej.
Aby przeprowadzić to wyszukiwanie, przyjęliśmy podejście bioinformatyczne z wykorzystaniem logiki Boole a
[hasła pokrewne: Wąsonogi, RTG panoramiczne, niacynamid ]