CDX2 jako prognostyczny biomarker w stadium II i III etapie raka okrężnicy ad 6

Podobny zestaw testów wskazał również, że w porównaniu ze stosowaniem analizy wieloczynnikowej, stosunki ryzyka nawrotu choroby związane z układem grupującym CDX2 i ALCAM były wyższe niż te związane z ekspresją genu jelitowego komórek macierzystych . podpis19 (ryc. S10 w dodatku uzupełniającym 1). Ekspresja CDX2 i przeżycie wolne od choroby w zestawie danych walidacyjnych NCI-CDP
Aby ocenić solidność naszych wyników, zdecydowaliśmy się przetestować, czy można je odtworzyć w niezależnym zbiorze danych, 40 i zdecydowaliśmy się przeanalizować ludzką mikromacierz tkanki raka okrężnicy uzyskany z NCI-CDP. Ta mikromacierz została wyraźnie zaprojektowana, aby zawierała zrównoważoną dystrybucję pacjentów z nawrotem nowotworu i bez niego, jak również ze stosunkowo jednorodną długotrwałą obserwacją, w celu zmaksymalizowania mocy statystycznej w celu znalezienia związków między biomarkerami a wynikami klinicznymi.
Rycina 3. Rycina 3. Związek między ekspresją białka CDX2 a przeżyciem wolnym od choroby w zestawie danych walidacyjnych NCI-CDP. Analiza ekspresji białka CDX2 w zestawie danych do weryfikacji NCI-CDP potwierdziła istnienie podgrupy mniejszości z raków ujemnych względem CDX2 (Panel A), który nie posiadał charakterystycznej ekspresji jądrowej CDX2, która jest charakterystyczna dla komórek raka nabłonka w większości raków okrężnicy (Panel B). Raki ujemne względem CDX2 były związane z niższą częstością 5-letniego przeżycia wolnego od choroby niż z rakiem CDX2-dodatnim (Panel C). Związek między brakiem ekspresji CDX2 a niższą częstością 5-letniego przeżycia wolnego od choroby potwierdzono za pomocą wieloczynnikowej analizy (opartej na metodzie proporcjonalnego hazardu Coxa), która wykluczyła stadium nowotworu, stopień nowotworu, wiek i płeć jako zmienne zakłócające (panel D). Nowotwory ujemne względem CDX2 wiązały się z niższym odsetkiem przeżycia niezależnie od ich podklasyfikacji w odniesieniu do niskiej lub pośredniej (G1 lub G2) lub wysokiej (G3 lub G4) klasy patologicznej (Panel E).
Aby ocenić ekspresję białka CDX2, wykorzystaliśmy analizę immunohistochemiczną z przeciwciałem monoklonalnym anty-CDX2, które zostało uprzednio potwierdzone do celów diagnostycznych.28,29 Analiza wybarwionych fragmentów potwierdziła obecność mniejszościowej podgrupy nowotworów, które nie miały ekspresji białka CDX2 w złośliwych komórek nabłonka, w porównaniu z większością próbek, które miały intensywne barwienie jądrowe (Figura 3). Na podstawie tych wyników podzieliliśmy grupę pacjentów na dwie podgrupy: ujemną pod względem CDX2 (48 z 366 pacjentów [13%]) i pozytywną pod względem CDX2 (318 z 366 pacjentów [87%]). Opis systemu punktacji i jego działania w zakresie umowy międzyobsługowej przedstawiono na rysunkach S14 i S15 w dodatkowym dodatku 1.
Nowotwory ujemne względem CDX2 wiązały się z gorszym rokowaniem niż guzy z dodatnim mianem CDX2, z mniejszym odsetkiem 5-letniego przeżycia wolnego od choroby (48% w porównaniu do 71%, P <0,001) (Ryc. 3), całkowitego przeżycia (33% vs 59%, P <0,001) (ryc. S16 w Uzupełniającym dodatku 1) i przeżycie specyficzne dla choroby (45% w porównaniu z 72%, P <0,001) (ryc. S16 w dodatku uzupełniającym 1). Związek ten pozostawał znaczący w analizach wieloczynnikowych, które wykluczały wiek, płeć, stopień zaawansowania nowotworu i stopień złośliwości nowotworu jako zmienne zakłócające: w analizie przeżycia wolnego od choroby współczynnik ryzyka nawrotu choroby związany z nowotworami CDX2-ujemnymi w porównaniu z CDX2-dodatnim guzy wynosiły 2,42 (95% CI, 1,36 do 4,29; P = 0,003); w analizie przeżycia całkowitego współczynnik ryzyka zgonu wynosił 1,79 (95% CI, 1,18 do 2,71; P = 0,006); oraz w analizie śmiertelności specyficznej dla choroby współczynnik ryzyka zgonu wynosił 2,09 (95% CI, 1,22 do 3,58, P = 0,007).
Stan negatywny CDX2 był częstszy wśród guzów o wysokim stopniu patologicznym (ryc
[patrz też: zespół heerfordta, znajdź lek w aptece, kolejka skierowań do sanatorium ]

Powiązane tematy z artykułem: kolejka skierowań do sanatorium zespół heerfordta znajdź lek w aptece