Angina moze ustapic calkowicie

Angina może ustąpić całkowicie, ale w przypadku pozostania drobnoustrojów w kryptach może przejść w stan przewlekły z okresowymi obostrzeniami. Zapalenie może przejść w anginę zatokową (lacunaris), rzekomobłoniczą (pseudomembranacea), wrzodziejącą (ulcerosa), zgorzelinową (gangraenosa) albo w postać zapalenia przewlekłego. powikłania: 1) ropień okołomigdałkowy, 2) zapalenie węzłów chłonnych podżuchwowych – od zupełnie lekkich zapalnych odczynów aż do ciężkich ropowic, 3) zstępujące zakażenie, dające u dzieci ciężki obraz zapalenia krtani, ściślej okolicy podstrunowej (pseudocroup), 4) wysianie zakażenia z odległymi septycznymi przerzutami do opłucnej, osierdzia wsierdzia, stawów i nerek albo ostre, rozlane, kłębuszkowe. zapalenie nerek, spowodowane działaniem jadów, wreszcie nerczyca (nephrosis ). W rozpoznaniu miejscowym należy wziąć pod uwagę toksyczne przekrwienie (jod, arszenik, zatrucia pokarmowe), dalej choroby zakaźne, którym zawsze towarzyszy schorzenie gardła, a więc płonica (wy- mioty, przyspieszenie tętna, wysypka, początkowo grubo obłożony język, potem język malinowy, wreszcie ostre schorzenie reumatyczne i kiłę wtórną z charakterystyczną wysypką: Zwykłe postacie anginy białej Postać zapalenia migdałków z wysiękiem ograniczonym jedynie do krypt nazywamy anginą zatokowatą (angina lacunaris). [patrz też: poradnia psychologiczna kraków, znajdź lek w aptece, klinika plastyczna warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: klinika plastyczna warszawa poradnia psychologiczna kraków znajdź lek w aptece